سلام . با ادامه بررسی محصولات و راه‌کارهای ویپ سیسکو در قسمت پنجم از سری مقالات آموزش VOIP سیسکو در خدمت شما عزیزان هستیم . همانطور که می‌دانید در قسمت قبل یعنی مقاله معرفی راه کارها و محصولات VOIP سیسکو – قسمت اول ، سه محصول CME , CUE , CUCM از راه کارهای ویپ سیسکو را معرفی کردیم و ویژگی‌های هر یک از این محصولات را مورد بررسی قرار دادیم . حال به بررسی باقی راه‌کارهای ارائه شده توسط سیسکو می‌پردازیم .

معرفی CUC در راه‌کار‌های VOIP سیسکو

CUC مخفف عبارت Cisco Unity Connection ، یکی دیگر از راه‌کارهای ویپ سیسکو برای راه‌‌اندازی پست صوتی ، تلفن گویا و … می‌باشد . این محصول به صورت نرم‌افزاری بوده و اصولا برای راه‌اندازی آن از یک ماشین مجازی با ۸ گیگ رم و ۱۲۰ گیگ هارد استفاده می‌شود . این نرم‌افزار دارای چند نسخه یا ادیشن مختلف می‌باشد که محبوب‌ترین و پرکاربرد‌ترین نوع آن نسخه لینوکسی بوده که به صورت Appliance به کاربران ارائه می‌شود . این نسخه یا ادیشن نسبت به دیگر مدل‌های ارائه شده علاوه‌ بر تعداد پست صوتی بیشتر ، از قرار دادن سرور بکاپ به صورت ACTIVE/ACTIVE نیز پشتیبانی می‌کند .

اگر قسمت چهارم مقالات آموزش ویپ سیسکو را به خاطر داشته باشید ، از ماژول سخت‌افزاری CUE به عنوان یکی از راه‌کارهای خدمات ویپ سیسکو برای راه‌اندازی سیستم پست صوتی یاد شد . حال که هر دو محصول کاربردی ارائه شده‌ی سیسکو در زمینه‌ی پست صوتی را می‌شناسید بهتر است با مشاهده‌ی جدول ذیل ، تفاوت بین این دو راه‌کار‌  را بهتر درک کنید .

 
راهکارهای ویپ سیسکو | cuc
 
 

ستون Redundancy قابلیت قرار دادن سرور بکاپ برای Failover هر یک از راهکارها را نمایش می‌دهد . همانطور که مشاهده می‌کنید حالت CUE و CUCM از این قابلیت پشتیبانی ‌نمی‌کنند و راهکار Cisco unity فقط به صورت Active/Passive از این قابلیت پشتیبانی می‌کند . اما راهکار CUC از این قابلیت به صورت Active/Active یا فعال بودن دو سرور به صورت همزمان پشتیبانی می‌کند .

در ادامه به برخی از ویژگی‌هایی که راه‌اندازی CUC در اختیار ما قرار می‌دهد اشاره می‌کنیم .

  • ایجاد تا ۲۰۰۰۰ صندوق پست صوتی به ازای هر سرور
  • داشتن ساختار Appliance مانند CUCM
  • قابلیت فعالسازی سرور پشتیبان به صورت Active/Active
  • داشتن دسترسی به صندوق صوتی از هر مکان
  • قابلیت تلفن گویا

به عنوان نکته‌ی آخر در مورد راه‌کار CUC بهتر است بدانید که این محصول قابلیت یکپارچه‌ شدن با CME و اتصال به CUCM را نیز دارا می‌باشد .

بررسی Cisco unified CM IM and presence

IM & P یکی دیگر از راه‌کارهای ویپ سیسکو می‌باشد . شما به کمک این محصول می‌توانید بین افراد حاضر در شرکت قابلیت ارسال پیام را نیز فعال نمایید . این محصول دارای ویژگی‌های بی‌نظیری مانند ثبت لاگ‌های ارتباطات ، ایجاد محیطی امن برای ارسال پیام‌ها و … نیز می‌باشد .

بررسی Cisco Jabber

به کمک این نرم‌افزار می‌توانید امکان استفاده از بسیاری از سرویس‌های موجود در شبکه را به صورت نرم‌افزاری در اختیار کاربران قرار دهید . امکاناتی مانند : تلفن نرم‌افزاری ، ایجاد اتاق گفت و گو ، تماس صوتی و تصویری ، دفترچه تلفن و …

 
راهکارهای ویپ سیسکو | jabber
 
 

 

بررسی Media sense

همانطور که گفته شد ، برای استفده از قابلیت ضبط مکالمات درخدمات voip سیسکو باید از نرم‌افزار‌ها و یا راه‌کار‌های خاص خود استفاده نمایید . یکی از این راه‌کار‌ها استفاده از Media sense شرکت سیسکو می‌باشد . به کمک این نرم‌افزار می‌توانید یک سرور جداگانه برای راه‌اندازی سیستم ضبط مکالمات راه‌اندازی نمایید .

بررسی Webex

یکی دیگر از محصولات سیسکو Webex می‌باشد . توسط این راه‌کار می‌توانید یک کلاس آنلاین برگزار کنید و از ویژگی‌های خاص این نرم‌افزاز برای مدیریت کلاس و ارتباط با دانشویان استفاده نمایید .

بررسی UCCX

UCCX نیز یکی دیگر از راه‌کارهای ویپ سیسکو می‌باشد . به کمک این محصول می‌توانید برخی اقداماتی مانند اسکریپ نویسی برای صف‌های پیچیده ، مدیریت تماس‌های ورودی و … را انجام دهید .

بررسی Telepresence management suite

این محصول یکی از راه‌کارهای ویپ سیسکو برای مدیریت برقراری کنفرانس‌های تصویری با کیفیت فوق‌العاده بالا می‌باشد . برخی از کاربرد‌های آن عبارت است از :

  • مدیریت سریع تمامی کنفرانس‌ها
  • تهیه گزارش از منابع Telepresence
  • همسان‌سازی دفترچه تلفن با منابع مختلف
  • زمانبندی کنفرانس‌ها و همگام‌سازی با Outlook
  • ….

بررسی VCS Expressway

راه‌کار ویپ سیسکو برای برقراری تماس با کاربرانی که خارج از شبکه قرار دارند VCS Expressway می‌باشد . با راه‌اندازی این قابلیت می‌توانید با کاربرانی که خارج از شبکه قرار دارند و یا حتی مهمانانی که به سایت شما مراجعه می‌کنند تماس صوتی و با تصویری را به ساده ترین روش برقرار کنید .

 

جمع‌بندی :

در قسمت چهارم و پنجم مقالات آموزش ویپ سیسکو نگاهی کلی به محصولات و راه‌کارهای ارائه شده توسط شرکت سیسکو پرداختیم و برخی ویژگی‌های این محصولات را نیز مورد بررسی قرار دادیم . در قسمت بعدی آموزش VOIP سیسکو بحث را با یکی دیگر از مطالب مهم دنیای Cisco ادامه خواهیم داد .

در صورت وجود هرگونه ابهام یا مشکل می‌توانید سوالات خود را از طریق بخش دیدگاه‌ها با کارشناسان سیسکو گروه ویپینگ در میان بگذارید .

تنظیمات DHCP سرور در روتر های سیسکو

آشنایی با مفهوم VOICE VLAN

مراحل رجیستر شدن تلفن های VOIP سیسکو

سیسکو ,بررسی ,، ,می‌باشد ,قابلیت ,صورت ,به صورت ,ویپ سیسکو ,این محصول ,پست صوتی ,دیگر از ,صورت active active ,می‌باشد بررسی cisco ,برای راه‌اندازی سیستم

مشخصات

تبلیغات

آخرین ارسال ها

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها

وبلاگ قزوین تکنولوژی کاندوم فوری دانلود سریال قورباغه کسب درآمد با اپلیکیشن Pi Network و ارز دیجیتال پی ( پای ) ایران مدرس افزایش سطح دانش یادداشت‌های سعید صدیق منفرد کابینت و دکوراسیون فروشگاه خانه احسان کاشمر